HOT NEWS

Pelanggan Tetap Spanar Buruk

Rabu, 2 Februari 2011

~Adakah ini Fakta? : Tak Elok Untuk Kita Sambut Harijadi?~

,
Saya nak sambut hari jadi tapi mak tak bagi..saya tanya pasai pa tak blh sambut hari jadi?..
mak ckp tak elok sambut sbb kita seolah2 sedang mndoakan orang yg disambut tu cepat mati..
 
 
betui ka?..betui ka kalau kita sambut hri lahir sendiri,kita akan cepat mati dan nyanyi lagu selamat hri jdi pun,orang sedang doakan kita cepat mati?..
 
takutnya..tak mau la smbut lagi mcm ni..
amalan saya tak bnyak ni..
tapi mungkin ada betul gak mak saya cakap tak elok sbb kdang2 saya tak kat tibi,
kdang2 ada orang yg akan meninggal sama ada slepas atau sblm smbut hri jadi..
(tapi tu tak tau la sama ada fakta atau tak..
mungkin tu ajal depa.)

 
 

saya ada pernah tgk kat tv9,siaran HALAQAH..
dia ada bincang tentang sambutan hri jadi..tapi saya lupa tarikh bila dan siapa yg jdi pnceramahnya..
pnceramah tu cakap kurang elok kita mnyambutnya mcm buat parti la..
tapi mungkin lebih elok kan jika kita buat doa selamat supaya bertambah rezeki orang yg disambut tu..


mungkin kita patut tukaq lagu selamat hari jadi tu kepada lagu mcm dalam cerita TIGA ABDUL:
Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan (orang yg disambut),
Allah selamatkan kamu...

Sila Tinggalkan Komen Ye

Blogger Chat Room


Mari Tukar Link



Ai, Takkan Tengok Je.:)
 

~Spanar Buruk~ Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger