HOT NEWS

Pelanggan Tetap Spanar Buruk

Rabu, 20 Julai 2011

~Cinta,Sesuatu Yang Indah Atau Perit~

,
Assalam semua..
Awak pernah dilamun cinta?..
Mesti pernah kan?..
Pastu awak akan tau bila awak bercinta,
awak akan dapat rasakan keindahannya cinta..
Setiap masa awak nak yang terbaik 
dalam perhubungan awak dan si dia.


Cinta itu indah bagi yang memahaminya..
Setiap masa kita mahu bersama dengan si dia
menikmati hari2 indah bersama..
Suka dan cinta adalah 2 perkara 
yang tidak sama tapi kalau kita menyukai 
seseorang itu,mesti kita akan berusaha untuk mencintainya..
Betul tak cakap saya?..



 Setiap orang mempunyai cara yang berbeza bila
mengungkapkan cinta pada seseorang..
Ada cara menghargai dalam senyap,
ada pula cara dengan menjadi secret admire..
Tapi bila luahkan,kita akan jadi segan dan malu..


 Tiada orang tak pernah kecewa dalam bercinta..
Sekuat mana cinta itu dijaga,kadang2 akhirnya
cinta itu musnah di tengah jalan juga..
Tapi,kerana mengenangkan cinta yang telah pergi
itu,adakalanya kita tidak sekuat kita sangka..
Macam saya,sebuah cinta yang dijaga tidak
kesampaian dan akhirnya merelakan cinta itu pergi selamanya..


Tapi percaya la..Kecewa mana pun kita,
kita kena yakin dan kuat serta percaya 
bahawa pasti ada sinar akan menerangi hidup kita nanti..
Tak bermakna bila sekali kita gagal,
selamanya kita akan gagal dalam bercinta..
Pasti ada hikmah dan ketentuan di sebalik semua ini..
Percaya bahawa pasti akan ada yang lebih baik 
untuk kita selepas ini..


9 Comments:

  • 20 Julai 2011 10:54 PG

    assalamualaikum,,,kak lina...yeah...cinta itu indah kalau disemaidengan cara baik,,org cakap lah..lynn xcakap coz xpnah pun rs ape cinta sebenar :(..tapi at least cinta dari ibu bapa, family, rakan2 n ALLAH masih ada kn??ALLAH tidak akan meletakkn sesuatu tanpa sebab...Jodoh ditangan ALLAH..:)

  • 20 Julai 2011 11:01 PG
    mOoN says:

    bambo!!!

    mana best,, dicintai atau mencintai??

  • 20 Julai 2011 12:50 PTG

    hehhehe, kalau dah angau sume pon baik2 je...lepas dah hilang kemanisan semua pon nampak buwokk je...hehhe...jom bercinta lepas kawen....kemanisan dia mungkin lebih lama dr berkapel lepas tu kawen, kurng da manisnya... ;)

  • 20 Julai 2011 1:45 PTG
    FYA PELANG! says:

    yes. understanding each other utk kekuatan :)


    btw, tunggu je pon tak salah. sebab, pasti ada punya lha ! :) <3

  • 20 Julai 2011 2:38 PTG
    farah says:

    betol2... setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya... fara tak pandai nak berkata2 dan fara juga tak pernah rsai apa yg kak sbk lalui ttp cinta yg hakiki sntiasa ada bersma kita tnpa kita sedari iaitu cinta dr ILLAHI...

    p/s: comel danbo tu... kim assalam k...

  • 20 Julai 2011 5:04 PTG
    SYAF says:

    wow....siap ada penerangan lagi...
    nice pic...

  • 20 Julai 2011 5:15 PTG
    ~sHy~ says:

    tapi shai jatuh cinta ngan Danbo..takpe kan>?hehehehe

  • 21 Julai 2011 8:35 PG
    syErAh says:

    okehh..bambo tengah sedih tu..hehe

    erm..cinta tu memang indah klu diserahkan kepada yang selayaknye =)

    :mujuk

  • 22 Julai 2011 8:47 PG
    Phat says:

    pernah dengar lagu lestari???cinta itu ketawa dan airmata...??kalo belum dgr ko dgr skang..dlm tu ada maksud tersurat dan tersirat ;-)

Blogger Chat Room


Mari Tukar Link



Ai, Takkan Tengok Je.:)
 

~Spanar Buruk~ Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger