HOT NEWS

Pelanggan Tetap Spanar Buruk

Sabtu, 2 Julai 2011

~Terapi Teh Hitam Dan Kelebihannya Part 1~

,
Assalam semua..hari ni spanar nk kongsi satu rahsia mengenai teh hitam..mesti korang tak tau kan pe tu teh hitam..tah2 korang pun tak pernah tengok macam mana..sebab tak pernah dan tak tau mengenai teh hitam ni la,spanar nk kongsi dengan korang semua..

Kat sini spanar nk bagitau dulu kelebihan teh hitam untuk kecantikan..so pas baca ni,ramai yang sibuk mencari teh hitam kan untuk kesihatan..nak remind gak pada Jejaka Terhangat suh cuba benda ni mana tau nti Jejaka Terhangat jadi cantik pastu ramai orang tergoda..hahahaha...

Kelebihan Teh Hitam Untuk Kecantikan


Melembapkan Bibir.
Yang mana bibir selalu kering dan merekah tu,elok korang cuba..tak salah mencuba benda baru kan?.. Gunakan uncang teh untuk membersihkan bibir selama 5 minit dan bibir tidak perlu dibilas..Biarkan je teh tu melekap kat bibir korang tau..

Mengatasi bau mulut.
Pernah tak korang jumpa seseorang yang bila sekali dia buka mulut,perghhhhh tak boleh blah ayat dia...tetibe rasa macam nk pengsan..spanar bukan nk cakap sesape tpi bnda ni kemungkinan besar terjadi pada diri kita kan?..
Korang guna cara ni,jadikan teh tu macam listerine yang selalu korang basuh mulut tiap pagi..amalkan selalu tau..

Menyejukkan kulit.
Ni rasanya sesuai untuk orang-orang yang tak tahan panas macam Siti Safiyyah..betul tak spanar cakap ni?..Siti Safiyyah pun bukan suka sangat berjemur kat luar lama sangat kan?..hehehehehe..
Kat sini korang boleh cuba try dengan rendamkan beberapa uncang teh dan biarkan dia sejuk seketika pastu korang cuba tampal uncang teh tu kat bahagian yang korang rasa terbakar tu tau..cuba dalam masa 2 hari atau seminggu terus lgi elok..heheheh..


Mengatasi luka terbakar ringan.
Caranya lebih kurang sama je dengan step untuk menyejukkan kulit tau..pastu tak reti2 nak baca sendiri ke?..hehehehe..

Mengatasi uban.
Yang ni spanar selalu gak dengar kan ramai orang muda sudah ada uban macam umur dia dah tua padahal dia tu muda lagi..kawan spanar pun ada gak yang sudah ada uban kat kepala sampai malu nk keluar jumpa kawan dah..
Cara nk atasi senang je..tak payah sampai nk buat treatment mahal macam dalam tibi tu kan?..rendam 3 uncang teh hitam dalam satu cawan air mendidih..pastu tambah 1 senduk makan rosemary,rosemary korang blh cari di pasaraya berlambak la..pas korang dah tambah rosemary dalam air teh tu,guna macam korang syampu rambut setiap hari tu..pastu tuangkan campuran teh tu kat atas kepala..pastikan semua rambut kena dengan air teh berkenaan ye..jangan miss walau sehelai pun..
Selepas semua rambut kena dengan air teh tu,jangan bilas dengan air tapi lap je macam biasa dengan tuala kering..kalau bilas kang,habis la nutrien air teh dalam rambut tu..cuba lakukan bbrapa kali untuk dapatkan hasil yang terbaik..


Meredakan gusi berdarah.
Jika gusi anak berdarah kerana gigi sulungnya patah,hentikan pendarahan dan redakan kesakitan tu dengan cara basahi uncang teh dengan air sejuk.tekankan pada bahagian yang berdarah tapi bukan untuk kanak2 je,orang dewasa macam Sy@f pun boleh try gak..mana tau ada gigi bedarah macam pakcik Jejaka Terhangat pun boleh cuba gak..


Ok,Assalam dan selamat mencuba.. 


2 Comments:

  • 2 Julai 2011 3:15 PTG
    SYAF says:

    Wah mEnark nie... Kat Mana Nak Dapat SBK.. :terharu...
    THank Sbb Letak Nama SYaf SeKali... :)

    SBK anDa diTAG http://syaf.frenzyfm.my/2011/07/blog-assignment-jejaka-terhangat-aku_02.html

  • 4 Julai 2011 8:17 PG
    Spanar Buruk says:

    rasanya teh hitam ni ada jual kat pasaraya kot syaf..cuba cari..

Blogger Chat Room


Mari Tukar Link



Ai, Takkan Tengok Je.:)
 

~Spanar Buruk~ Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger