HOT NEWS

Pelanggan Tetap Spanar Buruk

Jumaat, 27 Mei 2011

~Tak Elok Mencarut~

,
Assalam semua..hari ni spanar blur sikit..tak tau nk buat entry pe sekarang ni..
Ha,ada idea..tgah fikir2 ni,terkeluar idea dari kepala otak spanar..
nk tau spanar nk buat entry pe?..

Hari ni spanar nk buat entry sikit je,tak panjang sangat dan tak pendek pasal mencarut..korang selalu tak mencarut bila berdepan dengan perkara yang tak korang duga?..mesti ada gak kan walaupun sikit..



spanar pun tak pernah lari dari mencarut ni..kadang2 tu teruk mencarut pastu ditambah maki hamun orang pulak..kesian orang yang kena tu..yela,kalau kita berada di dalam situasi tertekan sampai rasa macam nak terajang je semua orang,msti akan terkeluar gak perkataan tu dari bibir kita ni.

Kenapa emosi kita,kita sendiri tak mampu untuk mengawalnya?..kenapa kita perlu mencarut?..seronok ke mencarut?..tapi kadang2 bila dah mencarut tu,rasa macam perrrrggghhhh puas hati dapat lepas geram kat seseorang tu kan?..tapi ita ada rasa tak orang yang kena carut tu sakit hati kat kita?..



Korang kalau tercarut,pe perkataan yang seringkali korang pakai?..tak payah kot spanar cakap kat sini..korang mesti tau perkataan pe korang pakai kan?..spanar pun ada perkataan sendiri..hahahaha..ish ko ni spanar,tak baik la mencarut..dosa dosa..

Orang selalu kalau dah marah melampau,macam2 perkataan akan keluar..cer bawak bersabar sikit..macam2 pulak perkataan tak sedap didengar..cuba kalau korang tukar perkataan yang tak seronok di dengar tu dengan perkataan seperti :

1) Asam rebus punya budak.
2) Kangkung goreng belacan betul la dia ni.
3) Betik betol kamu ni la..

Ha,kan elok tu ayat tu..perkataan tntg mknan lgi sbb msa kat sekolah dulu spanar suka carut org pastu org mrh,dia ajar suh ckp mcm ni..terus spanar belajar cakp mcm ni walaupun tgah marah orang..hahaha..amende spanar cakap ni?..spanar buat tutorial ckp leklok ke?..hahaha..ok bai semua..

9 Comments:

Blogger Chat Room


Mari Tukar Link



Ai, Takkan Tengok Je.:)
 

~Spanar Buruk~ Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger